Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja

Haaste rukoilla Israelin puolesta

Seurakunnat, ryhmät ja yksityishenkilöt ympäri maailman kokoontuvat kuukausittain rukoilemaan ja paastoamaan Israelin puolesta Jesaja 62 mukaan: 

" Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)! "


Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 





JESAJA 62 -RUKOUSKIRJE – tammikuu 2017



Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouskampanjan päivä on keskiviikkona 1. helmikuuta. Liitythän mukaamme!


Hän valmistaa meille pöydän vihollistemme silmien eteen

Rakas rukousystävä!

Emme voi aina välttää vihollisemme läsnäoloa, mutta meidän ei kuitenkaan tarvitse syödä ruokaa, jota hän tarjoilee omasta pöydästään. Sen sijaan meillä on täydellinen vapaus syödä pöydästä, jonka Kuninkaamme on valmistanut meille. Pysykäämme valppaina ja asettakaamme katseemme Hänen tarjoamaansa ravitsevaan, uskoamme vahvistavaan ja voimalliseen ruokaan, ja odottakaamme kärsivällisesti Herraa rukouksessa. Psalmissa 23 Daavid julistaa: Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen.”

Jeesuksen voitokas valo
Joskus meistä voi tuntua siltä, kuin vihollinen heittäisi pitkän varjon elämämme ylle; aivan kuin personoitu paha olisi vierellämme ja uhkailisi meitä, kuiskailisi korvaamme, tarkkailisi meitä ja olisi valmiina hyökkäämään. Juuri noissa hetkissä Herran Henki nousee sisimmässämme ja julistaa: ”Älä pelkää. Keskity vain Herraan ja katso kuinka HÄN valmistaa sinulle pöydän sinun silmiesi eteen. Anna vihollisen katsoa, kuinka kaikki hyvät asiat tapahtuvat hänen silmiensä alla, eikä hän voi tehdä sille mitään. Saat istua alas nauttimaan hyvää ateriaa, jonka Kuninkaamme on itse valmistanut sinulle.” Meidän ei tarvitse uskoa vihollisen valheita, eikä toimia hänen petollisten ehdotustensa mukaan. Hän on totaalinen valehtelija, ja ruoka, jota hän tarjoaa pöydästään, ei auta sinua elämässä, eikä anna oikeaa kuvaa tulevaisuudesta. Se on petosta, illuusiota, eikä koskaan totta. Hänen monet uhkauksensa ovat voimattomia ja haihtuvat sumun lailla ilmaan, kun aurinko aamulla nousee. Raamattu sanoo: ”Herra Jumala on aurinko ja kilpi” (Ps. 84:12). Jeesus todellakin on valo, joka loistaa elämäämme, eikä pimeys voi koskaan voittaa Häntä!

Jumalan tuoma pelastus
Herra Jeesus ei suunnattomassa hyvyydessään pelasta meitä pelkästään viholliselta, vaan Hän pelastaa meidät myös meiltä itseltämme. Joten älä anna minkään häiritä tai harhauttaa sinua rukoilemasta ja luottamasta Häneen täysin. Hän kyllä pitää meistä ja luomastaan maailmasta huolen, eikä Hän koskaan hylkää meitä tai luomakuntaansa. Jatka rukoilemista! Me kaikki olemme synnin turmelemia ja sen seurauksena me olemme jollakin tapaa rikkinäisiä ja särkyneitä, itsessämme epätäydellisiä, ”velttoja sisimmässämme” ja kävelemme elämässämme vaikeuksien läpi. Herramme Jeesus on kuitenkin antanut meille jokaiselle paikan Hänen kuninkaallisesta pöydästään. Jopa silloin, kun olet sisäisesti heikko ja vihollinen on läsnä, olet turvassa Hänessä, koska Hän on verellään tehnyt liiton kanssamme. Toisen Samuelin kirjan yhdeksännessä luvussa on tästä kertova kaunis kertomus.

Paikka Kuninkaan pöydässä
Israelin kuningas Daavid halusi osoittaa ”Jumalan laupeutta” kaikille, jotka olivat jäljellä Saulin suvusta, koska hän oli tehnyt liiton Joonatanin, Saulin pojan kanssa. Pitkän etsinnän jälkeen hän viimein löysi Mefibosetin, Joonatanin pojan, joka ontui kumpaakin jalkaansa. Hänelle kuningas Daavid sanoi nämä sanat, joiden pitäisi olla kaiverrettuina sydämiimme ikuisesti: ”Älä pelkää, sillä minä teen sinulle laupeuden isäsi Joonatanin tähden, ja minä palautan sinulle isoisäsi Saulin kaiken maaomaisuuden ja sinä saat aina aterioida minun pöydässäni” (2. Sam. 9:7). Ja niin tapahtui! Mefiboset asui Jerusalemissa ja söi aina kuninkaan pöydässä (9:13). Meidänkään ei siis tarvitse pelätä. Jumala asettaa elämämme ennalleen ja saamme nauttia Hänen huolenpidostaan Hänen pöydässään koko loppuelämämme ajan! Jeesus on kuollut puolestamme ja istuu Isämme oikealla puolella! Kaikki on hyvin!

Jumalalla on kaikki hallinnassaan
Rukouksen ja Jumalan Sanan kautta voimme kokea tämän ainutlaatuisen ja voimallisen Herran antaman pelastuksen kaikkien vihollisuuksien yli niin elämässä – kuin kuolemassa! Meidän tulee luottaa yksin Häneen. Vaikka me ontuisimmekin, nojatkaamme Häneen kuten Jaakob silloin, kun Herra oli lyönyt häntä lonkkaan. Vaikka pahuus onkin ympärillämme, rukoilkaamme ja nauttikaamme Hänen uskollisuudestaan. Hänen juhlapöytänsä on täynnä liittolupauksia! Keskittykäämme yksistään Häneen ja iloitkaamme! Herra on meidän voimamme ja kuulee uskonrukouksemme. Älkäämme olko mistään huolissamme elämässämme. Jeesuksella on kaikki hallinnassaan.

Voidelkoon Herra sinut, kun rukoilemme yhdessä!

Juha Ketola
ICEJ:n kansainvälinen johtaja





Rukoilethan kanssamme seuraavien aiheiden puolesta:


1) Israel


Rukoilemme Jerusalemille sekä ruumiillista että hengellistä ennalleen asettamista ja siunaamme Kristuksen ruumista Israelissa. (Hes. 36:24−36; Jer. 31; Hoos. 6:1−2; Gal. 6:10)

Rukoilemme, että Israelin ja Yhdysvaltain väliset suhteet Washingtonin uuden hallinnon myötä kantaisivat paljon hyvää ja kestävää hedelmää Israelille niin strategisesti, taloudellisesti kuin diplomaattisesti. Rukoilemme erityisesti sitä, että Yhdysvallat johdattaisivat monia kansakuntia palauttamaan suurlähetystönsä Jerusalemiin tänä vuonna. (Jes. 62 1−7; Miika 4:1−2)

Rukoilemme Israelin hallituksen puolesta, erityisesti pääministeri Benjamin Netanjahun puolesta, kun hänen elämänsä on poliisitutkimusten alaisena, ja hän samanaikaisesti hoitaa Israelin valtion asioita. (Ps. 119:137)

Rukoilemme Israelin ja monien Afrikan valtioiden välisten suhteiden puolesta niiden valtioiden kohdalla, jotka ovat ilmaisseet halukkuutensa uudistaa ja laajentaa siteitään Israelin kanssa. Rukoilemme, että Herra liikuttaisi Afrikan johtajien sydämiä avaamaan uusia ovia Israeliin ja vahvistamaan erityisesti kristittyjen tukea Israelille noissa maissa. (Ps. 22:28)

Rukoilemme Israelin turvallisuuden puolesta Golanin kukkuloilla, jossa Israel jakaa yhteisen rajan sodan runteleman Syyrian kanssa. Rukoilemme, että Isisin ja muiden islamististen järjestöjen uhat pysyisivät kurissa. (Ps. 94:22)



2) Lähi-itä 


Rukoilemme, että arabi- ja islaminukoiset valtiot ymmärtäisivät, että läheisen yhteistyön tekeminen Israelin kanssa olisi heidän omaksi parhaakseen, ja että he hyväksyisivät Israelin olemassaolon Lähi-idän alueella. (Jes. 19:23−25)

Rukoilemme ympäri Lähi-itää raportoidun herätyksen puolesta ja niiden puolesta, jotka vielä elävät pimeydessä ja epätoivossa. Rukoilemme, että he löytäisivät toivon ja rauhan Jeesuksessa Kristuksessa. (Jes.  46:6−9)


3) ICEJ

Tammikuussa ICEJ järjesti vuotuisen pastoreiden ja hengellisten johtajien Envision-konferenssin Jerusalemissa. Konferenssissa saimme yhdessä mennä syvemmälle Jumalan sydämeen ja oppia tuntemaan sitä sydäntä, joka Jumalalla on juutalaista kansaa kohtaan. Rukoilemme, että kaikki, jotka osallistuivat konferenssiin, veisivät Pyhän Hengen tulen mukanaan sekä sen ajankohtaisen sanoman, jonka he vastaanottivat Jerusalemissa. Rukoilemme, että he voisivat tehokkaasti jakaa ymmärrystään Jumalan liittosuhteesta Israelin kanssa omissa seurakunnissaan ja omilla vaikutusalueillaan. (1. Tess. 2:13)