Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja

 



Seurakunnat, ryhmät ja yksityishenkilöt ympäri maailman kokoontuvat kuukausittain rukoilemaan ja paastoamaan Israelin puolesta Jesaja 62 mukaan: 


" Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)! "


Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje

Jesaja 62 -rukouskirjeen tilaajille lähetetään automaattisesti myös ICEJ-uutiset kerran viikossa. Valitsethan myös alla olevan ruudun:

Tilaan Jesaja 62 -rukouskirjeen ja ICEJ-uutiset sähköpostiini *












Jesaja 62 -rukouskirje

Elokuu 2017

 

Rakkaat rukousystävät,

Jeesus opetti meitä rukoilemaan: ”tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaissa” (Matt. 6:10). Tämä raamatunpaikka ohjaa meitä rukoilemaan Jumalan Sanassaan ilmoittaman tahdon tapahtumista. Se osoittaa, että me olemme seurakuntana kutsuttuja olemaan profeetallinen kansa, joka toteuttaa Jumalan taivaallista tahtoa maan päällä. Valitettavasti me kristityt näemme monesti rukouksen kuin kädenvääntönä Jumalan kanssa ja yritämme vakuuttaa Hänet toteuttamaan oman tahtomme. Raamatun mukaan meidän tulee kuitenkin rukouksessa olla samaa mieltä Raamatun kanssa siitä, että Jumalan tahto tapahtuu maan päällä.

 

Apostoli Johannes kirjoittaa: ”Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä on myös kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.” (1. Joh. 5:14-15)

 

Jumalan kaupunki

Tässä kuussa rukoilemme Jerusalemin puolesta, kaupungin, jolle Jumala antoi nimensä. Jesaja 62:1 julistaa Jumalan tahtoa ja intohimoa Israelin pääkaupunkia kohtaan: ”Siionin tähden minä en voi vaieta ja Jerusalemin tähden en lepoa saa, ennenkuin sen vanhurskaus nousee kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava tulisoihtu.”

 

Jesaja 62:7 edelleen kehottaa meitä aktiivisesti anomaan Jumalalta Hänen lupauksiensa mukaisesti: ”Älkää antako hänelle lepoa, ennen kuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa.” Jumalan kaupungin puolesta rukoileminen ei ole mitätön asia, vaan sillä on vaikutuksia myös omaan elämäämme: ”Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat” (Ps. 122:6). Se on tärkeä ja vilpitön rukousaihe: ”Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni” (Ps. 137:5).

 

Jumalan Jerusalemille antamien lupausten toteutumisen juhla

Vietämme pian vuoden 2017 lehtimajanjuhlaa täällä Jerusalemissa. Tänä vuonna teemana on ”Jumalan kaupunki”, koska juhlimme 50 vuotta sitten yhdistynyttä Jerusalemia. Tämä juhla on merkityksellinen, koska Jeesus profetoi, että Jerusalem tullaan ennalleenasettamaan juutalaisten toimesta: ”ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät” (Luuk. 21:24).

 

Vuonna 1967 tapahtui jotain ennenkuulumatonta, kun Israel voitti kuuden päivän sodassa suuremman ja paremmin varustautuneen armeijan kuin ihmeen kaupalla. Jerusalem ei enää ollut ei-juutalaisten hallittavana ensimmäisen kerran 135 eKr. jälkeen.


Nyt on aika

Olemme etuoikeutettuja, kun saamme elää aikana, jona Jumala toteuttaa Jerusalemille ja Israelille antamansa lupaukset. Meidän tulisi rohkaistua rukoilemaan sen puolesta, mitä Jumala tekee tänä aikana. Me luotamme Jumalan Sanassaan ilmaisemiin Jerusalemia koskeviin lupauksiin, mutta myös, että NYT on HÄNEN aikansa ennalleenasettaa ja siunata Jerusalemia.

 

Nyt rukoilemme yhä tiiviimmin. Nyt emme enää vaikene. Nyt emme anna Jumalalle lepoa ennen kuin Hän on tehnyt Jerusalemin ylistykseksi maassa!

 

Tämä voi kuulostaa oudolta keskellä aikaa, jona kansat hyökkäävät Jerusalemia ja Israelia vastaan ja Israelia syytetään muslimien Temppelivuoren turvallisuushenkilökuntaa kohtaa tekemistä väkivaltaisuuksista. Rukoilemme kuitenkin uskon kautta ja tiedämme, että se, mitä näemme, ei ole syntynyt näkyväisestä (Heb. 11:3).

 

Eihän anneta Herrallemme lepoa. Pysytään vahvoina ja pyydetään Häntä tekemään Jerusalem ylistykseksi maassa. Rukoillaan sinnikkäästi rauhaa Jerusalemiin. Yhdessä julistamme Jumalan tahdon tapahtumista ja Hänen valtakuntansa tulemista maan päälle!

 

Rauhaa Jerusalemista,

 

Barry R. Denison

Varajohtaja, operaatiot

Jerusalemin kansainvälinen kristillinen suurlähetystö



 

Rukousaiheet

Seuraava rukous- ja paastopäivä on keskiviikko 2.8.2017. Rukoilethan kanssamme seuraavien aiheiden puolesta:

 

1)     Israel ja Jerusalem

Rukoilemme rauhaa Jerusalemille! Rukoilemme, että kaupungissa on rauhallista ja turvallista Temppelivuoren tapahtumien jälkeen.

 

Rukoilemme Israelin hallituksen puolesta. Rukoilemme erityisesti pääministeri Benjamin Netanyahun puolesta, kun hän tekee töitä pitääkseen Israelin ja Jerusalemin turvallisena ja menestyvänä.

 

Rukoilemme Israelin ja Afrikan valtioiden suhteiden puolesta, koska Afrikan valtiot ovat ilmaisseet tahtonsa parantaa suhteitaan Israeliin. Rukoilemme, että Jumala vaikuttaisi Afrikan johtajien sydämissä ja avaisi Israelille ovia. Rukoilemme, että Jumala vahvistaisi erityisesti kyseisten maiden kristittyjen Israelille antamaa tukea (Ps. 22:28).

 

Rukoilemme Israelin turvallisuuden puolesta Golanin kukkuloilla, joka rajaa Israelia ja sodan runtelemaa Syyriaa ja että ISIS:n ja muiden islamistiryhmittymien uhka saataisiin pidettyä loitolla (Ps. 94:22).

 

2)     Lähi-itä

Rukoilemme arabi- ja muslimivaltioiden puolesta, että ne ymmärtäisivät oman parhaansa ja tekisivät läheisempää yhteistyötä Israelin kanssa sekä että ne hyväksyisivät Israelin ollennaiseksi osaksi aluetta (Jes. 19:23-25).

 

Rukoilemme Lähi-idässä tällä hetkellä olevan herätyksen puolesta ja että pimeydessä ja epätoivossa elävät ihmisjoukot tulisivat tuntemaan toivon ja rauhan Jeesuksessa Kristuksessa (Jes. 49:6-9).

 

3)     ICEJ

Rukoilemme, että kansat tulisivat lehtimajanjuhlille Jerusalemiin 6.-11.10.2017 ja että nämä kansat näkisivät, kuinka Jerusalem tehdään ylistykseksi ja veisivät hyvät uutiset Jumalan ennalleenasettamisprosessista omille kansoilleen. Rukoile Sak. 14:16 mukaisesti: ”Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.”

 

Rukoilemme tuhansien kristittyjen puolesta, jotka tulevat Jerusalemiin ottamaan osaa ICEJ:n näkyyn: ”’Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani’, sanoo teidän Jumalanne. ’Puhukaa suloisesti Jerusalemille…’” (Jes. 40:1-2).