Menu
 


Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme erityisesti jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 

Rukoushetket Zoomissa

Rukoile kanssamme joka keskiviikko klo 16.00 liittymällä englanninkieliseen rukoushetkeen osoitteessa on.icej.org/ICEJGlobalPrayer


Jesaja 62 -rukouskirje

TAMMIKUU 2022


Rakas Rukousystävä,

“Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että Hän ajallansa teidät korottaisi, ja heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, sillä Hän pitää teistä huolen.” (1. Piet. 5:6–7)

Kun astumme vuoteen 2022, huomaamme, kuinka uusi vuosi tarjoaa meille jälleen valtavia mahdollisuuksia Kristuksessa. Meillä on edessämme 365 uutta mahdollisuutta tulla lähemmäksi Jumalaa joka päivä, loistaa valona ihmisille ympärillämme ja rakentaa Jumalan valtakuntaa.

Lehtimajanjuhlien teemana on tänä vuonna “Lupausten maa”. Se viittaa tietenkin kauniiseen Israelin maahan – hyvään maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä.
Jokaisella meistä on lisäksi oma henkilökohtainen ”lupausten maansa” – kaikki ne lupaukset, joita Jeesus on antanut elämäämme varten; henkilökohtaiset kutsumuksemme; tehtävät, joita Herra on valmistanut meille jo ennen maailman perustamista; ja vielä paljon enemmän.

Kuten Joosuan aikoina meidän nykyisen tilanteemme ja Jumalan mahtavien lupausten välillä voi kuitenkin olla suuria esteitä, ”jättiläisiä” ja epäsuotuisia olosuhteita.
Silti, kuten Joosuankin kohdalla, Jumala ei halua meidän vetäytyvän. Hän haluaa meidän tekevän mahtavia ”urotekoja” uskossa ja yhdessä Hänen kanssaan. Nämä teot voivat koskea esimerkiksi perheenjäsentä, joka ei vielä tunne Jeesuksen pelastavaa armoa; terveydentilaa; luopumista piilosynnistä; tai hengellistä läpimurtoa, jota tarvitaan niin paljon.

Haluan kannustaa sinua julistamaan uskossa, että vuosi 2022 tulee olemaan sinulle mahtavien urotekojen vuosi. Älä katso esteisiin, vaan usko ja julista, että vuonna 2022 “minun Jumalani voi kääntää tilanteen ympäri!” Nämä ovat sanat nigerialaisen pastori Paul Enenchen ja hänen perheensä rohkaisevasta ylistyslaulusta, jonka hän jakoi kanssamme viime vuoden lehtimajanjuhlilla.

Älä siis katso ”jättiläisiin”, vaan pyydä Herraa avaamaan silmäsi näkemään, että niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on paljon enemmän kuin niitä, jotka ovat meitä vastaan (2. Kun. 6:16)!
Kehotan sinua katsomaan myös uudenvuoden videotervehdykseni, jossa käsittelen tätä aihetta perusteellisemmin.

Kun Joosua astui Luvattuun maahan, hän aloitti uuden ajanjakson ympärileikkaamalla israelilaiset, viettämällä juutalaista pesah-juhlaa sekä riisumalla kenkänsä astuessaan pyhälle maaperälle – sen jälkeen, kun Jumala oli häntä tästä muistuttanut (Joos. 5).

Pääsiäinen muistuttaa meitä uskomme perustasta: siitä, että Kristus kuoli puolestamme ja että Hänessä kaikki Jumalan lupaukset ovat nyt ”on” ja “aamen” (2. Kor. 1:20).
Se tarkoittaa, että perataan pois synnin hapatus (1. Kor. 5:7) ja että opitaan uskossa tuntemaan Hänen ylösnousemusvoimansa – ”Hänen voimansa ylenpalttinen suuruus”, joka nyt asuu meissä (Ef. 1:19ff).

Ympärileikkaus tarkoittaa, että elämme ikään kuin olisimme kuolleet itsellemme ja lihan himoille ja että vaellamme uudessa Hengessä (Kol. 2:11).

Kenkien riisuminen tarkoittaa, että nöyrrymme Jumalan edessä ja tunnistamme olevamme täydellisen riippuvaisia Hänestä (1. Piet. 5:6).

Kuten aikaisempina vuosina, aloitamme tammikuun 2022 täällä Jerusalemissa kuukauden mittaisella rukouksella ja paastolla. Tutkiskelemme yhdessä sydämiämme ja rukoilemme johdatusta siihen, mitä Jumala haluaa tehdä kauttamme tänä vuonna.
Kehotan sinuakin liittymään mukaan ja aloittamaan uuden vuoden keskittymällä Jumalaan ja Hänen suunnitelmiinsa sinun elämässäsi. Valmistautukaamme yhdessä rukoukseen ja toimintaan, jotta voimme valloittaa sen hyvän maan, joka Herralla on meitä varten vuonna 2022.

Osallistuthan myös ICEJ:n muihin rukoustapahtumiin, kuten kuukausittaiseen Rosh Chodesh -rukousketjuun ja viikoittaiseen maailmanlaajuiseen Jesaja 62 -rukouskokoukseen joka keskiviikko.

Tapaamisiin uutena vuonna,

Jürgen Bühler

ICEJ:n Presidentti



Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouspäivä on keskiviikkona 5. tammikuuta. Voit tilata Jesaja 62 -rukouskirjeen itsellesi tästä, jolloin saat ensi kuun rukouskirjeen ja rukousaiheet suoraan sähköpostiisi. Liitythän joukkoomme!


Kiitos, että rukoilet kanssamme!