ajankohtaista

Uusi vuosi 2023: ”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee”

ICEJ:n presidentti Jürgen Bühler keskittyy uudenvuoden tervehdyksessään profeetta Jesajan lupaukseen, jolla on tärkeä sanoma meille kaikille myös vuonna 2023.        

”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi. Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat, mutta sinun ylitsesi koittaa Herra, ja sinun ylläsi näkyy Hänen kunniansa”, kirjoittaa profeetta Jesaja (60:1–2).

”Uskon tämän olevan profetaallinen sana myös vuodelle 2023”, sanoo ICEJ:n presidentti Jürgen Bühler uudenvuoden tervehdyksessään.

Bühler pitää Jesajan lupausta osuvana kuvauksena tämän päivän maailmasta, jossa on tälläkin hetkellä yli kymmenen globaalia kriisiä meneillään: erilaisia talouskriisejä, maailmanlaajuinen ilmaston lämpeneminen, Ukrainan ja Venäjän sota sekä monia muita kriisejä.  

Järkkyvän maailman keskellä meidän tulee kuitenkin muistaa, että jos luotamme Herraan, Hän antaa valonsa loistaa meidän yllemme samalla tavalla kuin Hänen kirkkautensa loisti ja loistaa edelleen Israelin kansan yllä.

”Sama Israelin Jumala on myös meidän Jumalamme”, Bühler jatkaa. ”Ei väliä, kuinka iso kriisi kohtaisi kansakuntiamme, aina on toivoa meidän maillemme, koska taivaassa on Jumala, joka vastaa rukouksiin.

ICEJ:n Suomen osasto kiittää kaikkia ystäviään ja tukijoitaan kuluneesta vuodesta ja toivottaa Siunattua ja Valoisaa Uutta Vuotta 2023!

Lisää ajankohtaista samasta aiheesta

19/04/2024

Israel tarvitsee ystäviä enemmän kuin koskaan

16/04/2024

Israelin Punainen Daavidintähti pelastaa elämää

15/04/2024

Iran iski Israeliin – laajeneeko sota?