ajankohtaista

Siunattua pääsiäistä ja pesahia!

Israelissa vietetään parhaillaan pesah-juhlaa, jolloin muistellaan Israelin vapautumista Egyptin orjuudesta. Pesahina juutalaiset juhlivat myös juutalaisen kansan syntymää sen jälkeen, kun Jumala on vapauttanut heidät vankeudesta. Miten hieno varjo tämä onkaan siitä, mitä Jeesus tulisi tekemään 2000 vuotta myöhemmin vapauttaessaan ihmiskunnan synnin orjuudesta ristin sovitustyön kautta. Heprealainen sana ’pesach’ tarkoittaa ”kulkemista jonkin ohi”. Niin kuin karitsan veri ovenpielissä suojeli Israelin kansaa kuolemalta, samoin Jeesuksen sovitusveri suojelee meitä synnin kuolemalta.

Israelissa pääsiäinen on perheiden iso yhteinen juhla. Nykyisen heikentyneen taloudellisen tilanteen johdosta tuhansilla israelilaisperheillä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta viettää tätä tärkeää raamatullista juhlaa yhdessä. Pääsiäisen seder-ateria on juutalaisille vuoden tärkein ateria, jonka puuttuminen on iso asia. Haluamme ICEJ:nä tarjota mahdollisimman monelle vähävaraiselle perheelle mahdollisuuden viettää tätä yhteistä juhlaa ja ateriaa. Koska lohduttaminen on työmme keskiössä, miten hienoa onkaan kristittyinä olla siunaamassa juutalaista kansaa pelastajamme sovitustyön juhlan aikana.

Kutsumme sinut mukaan osallistumaan ICEJ:n pääsiäiskeräykseen ja ilahduttamaan vähävaraisia perheitä. Voit osallistua lahjoittamalla ICEJ:n sosiaaliseen avustustyöhön viitenumerolla 9800 02047 tai verkkosivuillamme.

Siunattua pääsiäistä ja pesah-juhlaa toivottaen,

Jani Salokangas
ICEJ:n Suomen osaston toiminnanjohtaja

Lisää ajankohtaista samasta aiheesta

19/04/2024

Israel tarvitsee ystäviä enemmän kuin koskaan

16/04/2024

Israelin Punainen Daavidintähti pelastaa elämää

15/04/2024

Iran iski Israeliin – laajeneeko sota?